Nog 6 dagen - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anne Wijnholds - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anne Wijnholds - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Oktober 2015 | Portugal, Lissabon

Het is hier werkelijk waar fantastisch !
Lissabon is een heerlijke stad, ja dit kan ik al zeggen na 3 weken. Ondanks dat ik nog niet heel Lissabon heb gezien ..

De dagen zijn weer voorbij gevlogen. Woensdag ben ik begonnen met werken, de training zat er op, dus tijd om theorie in de praktijk te brengen.
En dit was best pittig, omdat je het nu met echt materiaal moet doen en echte klanten die bellen. Het was spannend maar tegelijkertijd ook wel leuk. Ik had er namelijk erg veel zin in om eindelijk aan de slag te mogen.
We hebben een goede training achter de rug dus dit moest wel goed komen.
Nou, ik had een totale black out toen mijn eerste belletje kwam. Ik wist in ene niet meer hoe ik iets moest opzoeken, of waar ik iets kon vinden, waar je iets moest invullen of hoe je het moest afronden. Het was een verschrikkelijke ochtend, dacht ik, maar uiteindelijk viel het wel mee. Ik kreeg even een goed woordje van mijn Supervisor en ik kon er weer tegen aan. "Hallo, je begint net, het is je eerste dag, waarom je al zo druk maken"
Nou, omdat ik gewoon meteen het eerste moment graag al alles goed wil doen en vooral wil weten! (Ik denk dat mijn ex-collega's dat wel kunnen beamen, en weten hoe ik ben)
Maar ook ik weet dat dit niet echt realistisch is..

De dagen die volgden gingen ook steeds beter. Ik stak al minder snel me hand in de lucht, ik kon al redelijk snel weer dingen zelf afhandelen en oplossen. Het is leuk, als alles zo lekker soepeltjes verloopt.
Zo had ik ook een lief oud vrouwtje aan de telefoon die naast het boeken van een auto, mij ook graag wilde vertellen dat ze lekker op de bank zat met haar tablet, met nog haar pyjama aan en een kopje koffie naast haar. Oh en haar lieve zoon mocht ook niet ontbreken, ja dat is ook zo'n schat van een jongen. Die helpt haar met alles maar vandaag was hij toevallig aan het werk dus moest ze wel even een telefoontje plegen naar ons. Al met al, een leuk gesprek!
In de avond met nog wat collega's naar een Rooftopbar geweest. Wat een prachtige omgeving (Prach-tig ! he paps) Maar echt oprecht, het was zo mooi om op deze manier over het stadje te kijken.
Van het weekend lekker de toerist uitgehangen. Ondanks het slechte weer, het miezerde, zijn we toch op pad gegaan. Samen met 4 andere meiden heb ik lekker geslenterd door Belém. (foto's op de website)
Ook nog bij het beroemde winkeltje geweest waar ze de ECHTE pasteis maken. Pff, iedereen die mij komt opzoeken neem ik mee naar deze plek.. wat zijn die pasteis hemels zeg! Gelukkig besloot ik er ook gelijk 6 te kopen. Deels omdat ik daar Emma mee blij maak, maar vooral ook voor mijzelf. Een lekkere traktaties dan dit bestaat gewoon niet!

Maar goed, toen brak de zondag al snel genoeg weer aan .. dat is voor mij gewoon een "relaxe and enjoy your bath' dag. Dus dit ook keurig weer gedaan. Mijzelf maar verwend met een maskertje en een Pasteis, jawel! Later op de avond heeft Emma voor ons gekookt, aardappel gratin met pompoen en zelf gemaakte APPELMOES !!! *Emma wappert alweer met haar handen nu ik dit hardop aan het lezen ben.
Tijdens het eten de 2 laatste afleveringen van seizoen 1 van Games of Thrones gekeken. Gina, be proud.. ik kan eindelijk mee praten hierover. Ik vind het toch wel een beetje stom, omdat er mensen dood gaan waarvan ik helemaal niet wil dat ze dood gaan. Helaas heb ik niks te willen, want dit gaat nog vaker gebeuren, heb ik mij laten vertellen.

En ja .. dus 3 weken verder, nog 6 dagen te gaan, en ik zit hier gewoon al een Maand! Tuurlijk mis ik mijn vrienden, mis ik mijn familie en mis ik ook me kleine hondjes. Maar ik wil hier nog lang niet weg.
Had ik namelijk al verteld hoe mooi Lissabon is, hoe veel er te zien is, en ik nog lang niet toe ben gekomen aan alle dingen die ik hier wil bezichtigen..

I think I fell in love ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Een jaar lang Lissabon,

3 oktober; vertrokken, Lissabon it is !

Recente Reisverslagen:

17 November 2015

Enkeltje naar Nederland?

26 Oktober 2015

Nog 6 dagen

11 Oktober 2015

Eerste week

04 Oktober 2015

Alleen op reis,
Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 4960

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 03 Oktober 2016

Een jaar lang Lissabon,

Landen bezocht: