Eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anne Wijnholds - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anne Wijnholds - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Oktober 2015 | Portugal, Lissabon

Nou ... ik zit er een week en wat kan ik hier toch over vertellen.

De eerste paar dagen waren ontzettend wennen. In de ochtend duurde het best lang voordat ik me draai kon vinden en eenmaal in de avond zat het allemaal wel goed.
Ik heb nog 3 vrije dagen voordat de training begint, dus hoe ga ik deze dagen eens goed benutten. Emma heeft mij hiermee geholpen en vroeg mij zondag mee naar LX-Factory. Super leuk plekje met vintage spulletjes, leuke friemel en frummeltjes en ook gezellige restaurantjes.
Maandag samen met haar naar Raffi's Bagels. Emma heeft een zwak voor Bagels&Beans. Als ze dan enthousiast wordt, komt haar handwapper aanval. Ik weet dan, ze is blij en helemaal in haar elementje.
Maar goed, genoeg over Emma…
We hadden wat gehaald bij Raffi's en besloten het ergens op te eten in een leuk parkje in de buurt. Wat een mooi weertje, lekker kalm sfeertje en een leuk parkje. We besloten nog even een stukje door het park te lopen.. en uiteindelijk kwamen we de Megastore tegen. Ook deze winkel heeft echt van alles. Dus ik moest natuurlijk wel even wat mee nemen, ik wilde mijn kamer tenslotte een beetje opvrolijken. Al is er weinig van terug te zien in me kamer nu. Twee plastic mandjes voor me make-up, nagellak en dergelijke prulletjes voor in me la. Een paarse kussen voor mijn bureau stoel, klein spiegeltje wat ook weer in me la ligt. Punaise en touw waar ik dan foto’s aan kan hangen. Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen hier daadwerkelijk werk van te maken.
Dinsdag niet veel gedaan, ik weet het eigenlijk niet zo goed wat ik dinsdag heb gedaan..
Woensdag: Trainingsweek !
Ik ga er niet al te gedetailleerd over vertellen, de meeste mensen hebben al een beetje de zoetsappige dingen gehoord. En het is ook weer niet zo heel interessant.. ha ha 
Ik denk dat we met zo’n 15 man in het team zitten; 10 Nederlands, 3 Frans en 1 uit Sweden. Een heel leuk team, iedereen is erg aardig en oprecht geïnteresseerd. De training is erg nuttig, je komt van alles te weten en er is een super goede begeleiding. Als je een vraag hebt waar de trainer geen antwoord op heeft.. loopt hij meteen even voor je naar de persoon die het wel weet.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn als we daadwerkelijk live mogen.
Dus na 3 intensieve trainingsdagen hebben Emma, Benjamin en ik lekker lui op de bank gehangen vrijdag avond en gekeken naar Game of Thrones. *Ik heb nog geen 1 aflevering gezien van G O T.
Mijn huisgenoten verklaarde me al een beetje voor gek, maar vinden het zeker niet erg om de hele serie opnieuw te kijken vanaf begin af aan.
Zaterdag met Benjamin naar de grootste shoppingmall gegaan. Niet om echt los te gaan, maar omdat ik nog een mooi tasje nodig had voor mijn camera. Het was ook veel te druk om rustig te kunnen shoppen.
In de avond met een deel van het Expedia team plus nog wat huisgenoten van hen naar de stad gegaan. Eerst gezellig met z’n alle een drankje gedaan bij een plekje bij Barstreet, en vervolgens naar Ministerium gegaan. Leuke club, gezellige sfeer. Ik wilde heel graag met iemand op de foto die een HUGE afro kapsel had. Bleek het een travestiet te zijn. Ook heel grappig, maar niet foto’waardig. En toen viel het kwartje.. we waren op een gayfeestje. Niks ergs mee hoor, we hebben ons prima vermaakt. Heb het gezellig gehad met de groep en iedereen danste, deed lekker gek en je leerde elkaar wat beter kennen. Eindstand .. Anne lag pas om 7 uur in haar bedje. Wat niet bepaald iets nieuws is, in Almere waren er ook zat van zulke ochtenden. Alleen ging dan niet de wekker 4,5 uur later.
Had namelijk afgesproken met Emma om weer naar LX-Factory te gaan samen met nog een meisje. Gelukkig zat het weer vandaag mee, zaterdag was het nog al regenachtig. We hebben lekker rustig gestruind over het marktje, hier en daar foto’s gemaakt en lekker wezen kletsen met een Pizza erbij  ja eeh, katervoedsel noemen ze dat.

Deze avond eigenlijk vrij weinig gedaan .. wasje gedraaid en er is er nu nog 1 bezig. Ik voel me met de minuut steeds meer volwassen worden. Moeders zou trots zijn..

Dus ja …
Het gaat mij verrassend goed af, want ik had totaal niet verwacht dat ik mij zo snel op mijn gemak zou voelen en dat ik al veel leuke mensen om mij heen zou hebben. Ik zit hier nog maar een week …

  • 12 Oktober 2015 - 00:23

    Myriam:

    Leuk Anne! Zo tof deze ervaring en fijn dat je het met je volgers deelt. Dank! Lfs, Myriam

  • 12 Oktober 2015 - 09:18

    Daniel:

    Haha nu al op je gemak daar. Heel mooi om te lezen.
    Trots! Veel plezier daar! Joeee

  • 12 Oktober 2015 - 22:23

    Sheila:

    hi Anne wat goed, dat je het naar je zin hebt. Je schrijft heel beeldend erg leuk om te lezen, kunnen we vanuit Nederland jouw avonturen meebeleven haha. Ben benieuwd naar deel 3! Dikke knuf X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Een jaar lang Lissabon,

3 oktober; vertrokken, Lissabon it is !

Recente Reisverslagen:

17 November 2015

Enkeltje naar Nederland?

26 Oktober 2015

Nog 6 dagen

11 Oktober 2015

Eerste week

04 Oktober 2015

Alleen op reis,
Anne

Actief sinds 04 Okt. 2015
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2015 - 03 Oktober 2016

Een jaar lang Lissabon,

Landen bezocht: